ISO 9001 – System zarządzania jakością

      Norma ISO 9001 jest to zbiór wymagań, których spełnienie ma na celu zwiększenie skuteczności dostarczania wyrobu spełniającego wymagania klienta. Wdrożenie systemu zarządzania jakością opartego o tę normę wpływa na usprawnienie działalności firmy w obszarze realizacji potrzeb klienta i ich zaspokajania. Prawidłowość działania przygotowanego systemu potwierdza się przeprowadzając jego certyfikację. Prawidłowo zbudowany system zarządzania jakością oparty o ISO 9001, nie powoduje rozrostu dokumentacji, natomiast ją systematyzuje i usprawnia jej obieg.

Główne korzyści z wdrożenia systemu wg ISO 9001:

  • poprawa przepływu informacji,
  • uporządkowanie dokumentacji,
  • zintegrowanie i zmotywowanie personelu,
  • poprawienie konkurencyjności,
  • podniesienie jakości oferowanej usługi/produktu poprzez wprowadzenie podejścia procesowego,
  • eliminacja niepowodzeń,
  • usprawnienie i udoskonalenie działań,
  • zwiększenie zysków, poprzez zwiększenie zadowolenia klientów oraz eliminacje błędów,
  • zapewnienie prestiżu z tytułu otrzymania certyfikatu ISO 9001.

Czas wdrożenia sytemu zarządzania jakością wg ISO 9001:

  • dla firmy ok. 15 os., 2-3 miesiące,
  • dla firmy ok. 50 os., 3-4 miesiące,
  • dla firmy ok. 100 os., 4-6 miesięcy,
  • dla firm dużych > 250 os., powyżej 6 miesięcy (w zależności od złożoności procesów)